loading...
تبریز شهر آرزوها
علی بازدید : 16 یکشنبه 20 بهمن 1392 نظرات (1)

شهردار تبریز گفت: تبریز در سال آینده به یک کارگاه بزرگ سازندگی و عمران شهری تبدیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز دکتر نجفی در آئین بهره برداری از 55 طرح و پروژه عمرانی خدماتی با اعلام این مطلب افزود: سال 93 برای شهرداری ، سال برنامه خواهد بود و در این سال تمامی کارها و پروژه های شهر ، در قالب همین برنامه مصوب و نیز مبتنی بر بودحه 93 به مرحله اجرا درخواهند آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که در قالب بودجه و برنامه سال آینده شهرداری ، بالغ بر 615 طرح و پروژه عمرانی خدماتی جدید جهت اجرا و بهره برداری پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: با اجرای این تعداد پروژه مصوب و در کنار آن طرح ها و پروژه های مشارکتی ، تبریز به بزرگ ترین کارگاه سازندگی کشور تبدیل خواهد شد.

دکتر نجفی در ادامه با اشاره به تلاش مدیریت شهری تبریز برای دستیابی عملی به اهداف چشم انداز 20 ساله افزود: تبریز باید دگرگون و متحول شود و مدیریت شهری تبریز با تکیه بر اعتماد و اعتقادی که مردم و سرمایه گذاران به این مجموعه دارند در راستای تحقق این هدف گام برخواهد داشت.

شهردار تبریز در خاتمه با قدردانی از حمایت ها و همراهی های اعضای شرای اسلامی شهر ، ابراز امیدواری کرد با روند تعاملی فعلی ، تبریز در کم ترین زمان ممکن به آبادترین شهر ایران تبئیل شود.

علی بازدید : 80 یکشنبه 20 بهمن 1392 نظرات (0)

نریمان گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در میان 18 شهر جدید کشور، شهر سهند در این استان به دلیل الگوهای خوب شهرسازی و مکان یابی مناسب حایز رتبه برتر شده است.

به گزارش آناج به نقل از ایسنا، معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: باید تلاش کنیم تهدیدات پیش روی حوزه مسکن را به فرصت تبدیل کنیم.


محسن نریمان با اشاره به مشکلات مربوط به مسکن مهر در اقصی نقاط کشور، نبود اماکن عمومی تعریف شده برای شهرهای جدید همچون مسجد، مدرسه، فضای سبز، درمانگاه های عمومی و ارتباطات را از جمله این مشکلات بیان کرد.

وی ادامه داد: مسکن مهر پروژه‌ای بدون مطالعه است که باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات آن به کار ببریم.



علی بازدید : 16 یکشنبه 20 بهمن 1392 نظرات (0)

شهردار تبریز با بیان اینکه نمی توانم به تنهایی قول و وعده ای در خصوص تبدیل تبریز به کارگاه بزرگ سازندگی و شهرداری بدهم، گفت: تعهد مدیران اجرایی شهرداری برای تحقق پروژه ها برای رسیدن به چنین هدفی ضروری است.
به گزارش آناج، صادق نجفی در آیین افتتاح 55 پروژه عمرانی شهرداری تبریز با بیان اینکه تبریز باید به کارگاه بزرگ سازندگی در سال 93 تبدیل شود، اظهار کرد: نمی توانم به تنهایی قول و وعده چنین پروژه ای را به مردم بدهم بنابراین تحقق چنین هدفی نیازمند تعهد دادن مدیران اجرایی شهرداری تبریز است و اگر مدیران می خواهند که چنین کاری صورت بگیرد، قیام کنند.

وی بعد از قیام مدیران اجرایی شهرداری تبریز برای تعهد دادن، اعلام کرد: امروز در 19 بهمن ماه سال 92 از مدیران شهرداری برای تبدیل تبریز به کارگاه بزرگ شهرسازی تعهد گرفتم و تحقق چنین هدفی علاوه بر همت و همکاری اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری، مشارکت و همکاری مردم تبریز را نیز می طلبد.

علی بازدید : 39 پنجشنبه 17 بهمن 1392 نظرات (0)

طی یک سال اخیر تبریز به تنها کلانشهر کشور تبدیل شده است که لوکسترین خودروهای اروپایی و امریکایی جهان در خیابانهایش تردد میکنند

خودروهایی که برای سایر شهر ها دیدنشان بسیار مهیج و شگفت انگیز است در مقابل چشم دو میلیون تبریزی همه روزه در حال ترددند و برایشان امری عادی تلقی میشود 

و این هفته پر رونق ترین هفته نامه خودرو کشور سر تیتر خبر های خود را به نبرد  خودرو های امریکایی فورد و شورولت و دوج در تبریز اختصاص داده است 


علی بازدید : 29 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

دیگر کم کم داشتیم به فراموشی خاطره خاطرستانی تاریخی در دل شهرآشوب کهن ایران ، "تبریز" ، عادت می کردیم ، خاطره ای از هزارتوی تاریخ کهن این مرز و بوم ؛ خاطره 400 دنیا فرهنگ و ادب و عرفان و فلسفه و مشروطه ؛ خاطری خطیر از فرسنگ ها راه دور از میراث کهن و ماندگار ، خاطره قطران و همام تبریزی ، ظهیر فاریابی ، اسدی طوسی ، مجیر بیلقانی ، خاقانی بزرگ ، شهریار شعر فارسی ، ثقه الاسلام ، این شیخ مشروطه ، میرزا طاهر خوشنویس و صدها همچون این ها که هریک جهانی بودند در دل این خاکدان.

 

خاطره سرخاب داشت فراموشمان می شد با آن گورستان منحصر به فردش که غنی ترین گورستان جهان بود و است ، داشت یادمان می رفت ( و رفته بود ) خاطره شعرها و آواهای حزینی که از وجب به وجب تنهاترین مقبره الشعراء ایران گاه گاهی می شد شنید ، داشتیم تسلیم محض بزرگ ترین بی جفا و جنایت تاریخ فرهنگی تبریز و آذربایجان می شدیم ، داشت باورمان می شد که مقبره الشعراءمان دارد به سرنوشت تلخ و دردناک مسجد کبود ( فیروزه جهان اسلام) و ارگ علیشاه (دژ مقاومت تبریز ) دچار می شود تا تریلوژی سلاخی ناجوانمردانه میراث و آثار تاریخی کامل شود.

 

علی بازدید : 21 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش آناج،در این تفاهم‌نامه که به امضای معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، نماینده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و انجمن انبوه‌سازان مسکن ایران رسیده است، اجرای پروژه‌های مسکونی به منظور جابجایی و اسکان مجدد ساکنان مناطق حاشیه‌نشین تبریز و تامین زیرساخت‌ها و خدمات پروژه‌های مذکور مورد توجه قرار گرفته است. محدوده اجرای این تفاهم‌نامه، محلات حاشیه‌‌نشین شهر تبریز است و طبق آن، شهرداری تبریز جابجایی سه هزار خانوار ساکن در مناطق پرخطر، تامین زمین و صدور مجوزهای لازم برای اجرای موضوع تفاهم‌نامه و تضمین خرید واحدهای احداثی را متعهد شده است. همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، استانداری آذربایجان شرقی تعهد کرده است در تصویب مقررات لازم برای احداث پروژه‌های مسکونی، اختصاص تسهیلات مالی و ایجاد زیرساخت‌های نیرورسانی تسریع به عمل آورد.

علی بازدید : 17 چهارشنبه 16 بهمن 1392 نظرات (0)

حمام نوبر تبریز، یکی از باشکوه ترین معماری های ایرانی برجای مانده از اواسط دوران قاجاریه است که با زیربنا و مساحتی حدود ۷۰۰ مترمربع در محل تقاطع دوخیابان اصلی و معروف شهر تبریز ( امام خمینی و تربیت) قرار گرفته است.این حمام که با توسعه شهر تبریز و تخریب دروازه قدیمی در مرکز شهر قرار گرفت حدود ۱۴۰ سال قبل توسط معماری به نام بالاکاظم از اهالی قره آغاج ساخته شده است. در حال حاضر از این مکان به عنوان رستوران و سفره خانه سنتی شهریار استفاده می شود.


علی بازدید : 20 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)
توفیق شهرداری تبریز در سال های گذشته در امر جذب سرمایه گذاری در پروژه های شهری را می توان در توسعه این کلانشهر مشاهده کرد اما این دستاوردها نمی تواند بیانگر خاتمه یافتن مشکلات سرمایه گذاران برای حضور سهل و آسان در پروژه های عمران شهری قلمداد شود.


درست است که نمی توان انتظار داشت تا همه مشکلات مربوط به حوزه سرمایه گذاری شهری در یک مقطع کوتاه زمانی حل و فصل شود اما حرکت در این مسیر کم ترین انتظاری است که هم سرمایه گذاران و هم شهروندان از مسئولان ذیربط دارند.

در میزگردی که به این بهانه تشکیل یافت، انتظارات صاحبان سرمایه از مسئولان شهری و هچنین دولت مطرح شد و در این میان دیدگاه های اساتید دانشگاه و مسئولان اداره سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری تبریز هم اخذ گردید.

علی بازدید : 22 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش تبریز بیدار، عصر امروز مهندس عرب باغی با حضور در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سه ماه اخیر خود در منطقه آزاد ارس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. عرب باغی در این نشست خبری ضمن اشاره به وضعیت کلی منطقه آزاد ارس گفت: برنامه اصلی ما در این منطقه تسهیل سرمایه گذاری می باشد.

 

وی با بیان اینکه در تمام کشورهای جهان، مناطق آزاد تجاری دارای قوانین خاصی هستند افزود: طبق ماده 27 قانون مناطق آزاد تجاری، اکثر اختیارات مناطق تجاری به مدیر عامل اعطا داده شده است  و  باید با استفاده از قوانین موجود زیرساخت های مناسب را برای ورود سرمایه گذاران مهیا کرد.

 

عرب باغی ضمن اشاره به توافقات دیپلماتیک صورت گرفته در دولت یازدهم ابراز داشت: حال با وجود این موفقیت های سیاسی و بین المللی، سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران، رقابت خواهند کرد و تمام مدیران و کارمندان این منطقه باید به عنوان مشاورین رایگان خدمت رسانی کنند چون اولین قدم در جذب سرمایه گذار جذب اطمینان آن است.

 

علی بازدید : 14 سه شنبه 15 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش تبریز بیدار ، به نقل از مهر؛بررسی راهکارهای احیای دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان اعزامی آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن - جایکا برگزار شد. قربان علی سعادت استاندار آذربایجان غربی در اینباره گفت: از حضور کارشناسان آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن که برای بررسی و ارائه راهکارهای احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کرده اند، استقبال می‌کنیم و همکاری‌های لازم را با آنها خواهیم داشت.

 

 

علی بازدید : 35 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

معابر قدم زدن در خيابان هايي كه با ديوارهاي بلند محصور شده است علاوه بر محدود كردن قلمرو ديد عمومي، آرامش بصري و رواني شهروندان را از بين مي برد. در حالي كه در آن سوي برخي از اين ديوارها، فضاي سبز و ديدني زيادي وجود دارد كه مي تواند سيماي شهر را عوض كند.


همه میدانیم که تبریز شهری محصور بین دیوارها و نرده های ادارات و سازمانها و حتی پارکهای شهر هست و با قرار گرفتن این نرده ها و دیوارها فی مابین خیابانها و اماکن تاریخی و پارک مردم را از لذت و شادابی محیط زیبای شهری محروم میکنیم  و فضای سبز پارکها و محوطه ادارات و اماکن تاریخی بسیار زیبای شهر پشت ديوار  ها پنهان می مانند.لذا لازم است تا دیوارها و نرده های  املاك دولتي و نيمه دولتي به منظور توسعه قلمرو ديد عمومي و افزايش آرامش بصري و رواني در شهر حذف شود.
  آنچه واضح است حجم بالاي ديوار در سطح شهر از نظر بصري و رواني، شهروندان را آزار مي دهد و شهرداري لازم است تا علاوه بر آزاد سازی محوطه پارکها و مناطق شهرداری از حصار نرده ها با توافق با سازمان ها و دستگاه هاي دولتي و نيمه دولتي آن بخش از فضاي در اختيار آنها را كه مي تواند مورد استفاده عموم باشد با اندكي تغييرات با هزینه شهرداری به فضاي عمومي شهر اضافه كند كه در اين طرح فضاي در اختيار سازمان دولتي يا نيمه دولتي به تملك شهرداري درنمي آيد، همچنين اين كار سالانه ميلياردها تومان هزينه پاكسازي  ديوارها و نقاشیهای دیواری بی روح  سطح شهر را كاهش مي دهد.
حذف ديوار با استقبال روبه رو خواهد شد
علی بازدید : 14 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش تبریز بیدار ، جلسه امروز شوری شهر به یک جلسه فوق العاده منتهی شد. جلسه شورای شهر امروز که آخرین جلسه اختصاصی برای بررسی لایحه تعرفه عوارض محلی است تا پایان وقت قانونی خود نتوانست به تصویب همه جزئیات لایحه بپردازد و به دلیل عدم امکان تمدید وقت جلسه برای دومین بار، اعضای شورای شهر تصمیم به تشکیل جلسه فوق العاده گرفتند. همچنین بنا به تصویب اعضا شورا، تعرفه ی عوارض محلی در روستاهای الحاقی و موجود در حریم شهر تبریز، 30% اعمال خواهد شد. 

گفتنی است که لایه تعرفه عوارض محلی باید تا پایان جلسه امروز تصویب شده و به فرمانداری ارسال شود. 

 

علی بازدید : 18 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
خبرگزاری مهر: خط دو متروی تبریز به دلیل اختلافات میان اعضای شورای شهر و مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز بر سر مکان قرار گیری ایستگاه آخر این خط و هزینه ی اضافی که بر شهر تحمیل می کند، بلا تکلیف مانده و برخی ها خبر از عدم شروع حفاری این خط را می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، خط دو متروی تبریز به طول 22.4 کیلومتر شامل 20 ایستگاه از محدوده زمین های قراملک شروع شده و از طریق خیابان وحدت پس از عبور از زیر خیابان آخونی ، قدس ، بازار و میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد می یابد و در ادامه مسیر نیز به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می یابد.

علی بازدید : 30 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
بایدها و نبایدهای طرح ترافیک در تبریز

ترافیک سنگین، وضعیت آلودگی هوا، تردد زیاد به مناطق مرکزی شهر و کمبود فضای پارکینگ دلایلی هستند تا بحث اجرای طرح ترافیک محدوده مرکزی تبریز مطرح شده اجرای آن اجتناب‌ناپذیر شود.

 
 

 

علی بازدید : 121 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
تبریز بیدار اعلام می دارد توجه داشته باشید برخی از این افراد کارآفرینان نمونه کشور به شمار می آیند که تاکنون بارها مورد تقدیر قرار گرفته اند. بنابراین حضور اسامی آنها در میان سرمایه داران تبریزی جنبه منفی ندارد. تبریز بیدار از تمامی این کارآفرینان و سرمایه داران به احترام یاد می کند. بخش مهمی از این افراد را کسانی تشکیل می دهند که سرمایه های خود در داخل کشور برای کمک به اشتغال سرمایه گذاری کرده اند. بنابراین انتشار نام و فهرست دارایی های آنان تنها جهت احترام به کارآفرینان است.

 

هوشنگ فاخر

نايب رئيس اتاق تبريز دارایی های زیادی دارد. بیشتر دارایی های او کارخانه های نساجی، فرش و کاشی هستند. نام هایی مانند «نساجی تبریز»، « سراب بافت»، «تبریز کف»، «شرکت تولید فرش دست بافت» و...

او برای تاسیس و اداره این کارخانجات مشکلات زیادی را از سر گذرانده است.

 

 

یونس ژائله
ژائله مالک کارخانه شیرین عسل است. در طول حدود 20 سال فعالیت شرکت تحت تصدی اش توانسته است هشت هزار و 500 شغل در 15 شرکت تحت تصدی اش ایجاد کند.  او در دسته محبوب ترین سرمایه داران و کارآفرینان تبریزی جایی می گیرد. در سفرهای خارجی رییس جمهور سابق به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین ژائله هواپیماهای باری حاوی محصولاتش را همراه رییس جمهور برای پخش هدیه به مردم آن کشورها فرستاد.

گروه شیرین عسل طی سال های گذشته وارد تولید مواد غذایی مانند ماکارونی، آرد، روغن نباتی، رب گوجه فرنگی و... نیز شده است. شیرین عسل کارخانجاتی خارج از تبریز را هم در دست ساخت دارد.

ژائله عضو هیئت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان و نیز عضو هیئت مدیره ونماینده استان در خانه صنعت ومعدن  است.

 

محمد رضا زنوزی

از محمد رضا زنوزی مطلق تا یک سال پیش به عنوان مرد  ١٢هزار میلیارد تومانی نام برده می شد. مشکلات یک سال اخیر قطعا از دارایی او کاسته است. برخی دارایی های او مانند شرکت فولاد بناب در قبال معوقات به بانکی خصوصی منتقل شد و برخی دیگر از گروه های صنعتی وابسته به او تضعیف شد. او بخش بزرگی از سهام های بانکی که در اختیار داشت را هم از دست داد. گفته می شود که وی مالکیت شرکت سرمایه گذاری گسترش فولاد تبریز، کارخانجات گروه صنعتی درپاد تبریز، گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز، گروه صنعتی توانگران سهند، کارخانه بنیان دیزل تبریز، گروه صنعتی الماس تبریز، مرکز آموزش سرمایه گذاری فولاد گستر کوثر، گروه صنعتی ایران خودرو تبریز و هواپیمایی آتا ایر را نیز برعهده دارد. باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز و باشگاه فوتسال گسترش فولاد تبریز هم جزو دارایی های زنوزی است.

 

رحیم صادقیان

حاج رحیم جامبر صادقیان با وجود کهولت سن هنوز از بازرگانان و صنعتگران تبریزی به شمار می روند که ایده های تازه ای در ذهن می پروراند. صادقیان رييس اتاق بازرگاني تبريز است. شركت مجتمع نورد ناب آذربايجان از دارایی های اصلی اوست. او از سال گذشته سرمایه گذاری هایی در منطقه آزاد ارس را هم شروع کرده است.

 

حسین صراف (ضراب)

نام حسین صراف (ضراب) ابن روزها با خبر دستگیری پسرش در ترکیه سر زبان هاست. او مالک کارخانه فولاد تیکمه داش است. در سال ۱۳۸۶ طرح توجیهی ساخت کارخانه فولاد کاوه تیکمه داش در سفر استانی هیئت دولت مستقیما از طرف خود ضراب در جلسه تقدیر رئیس جمهور از کار آفرینان تبریزی به وی داده شده و در پایان جلسه دستور موافقت احمدی نژاد صادر می شود.

شرکت کشتی رانی و صنايع ماشين آلات رويال که از سوی دو فرزند حسين ضراب به نام های رضا و محمد ضراب در استانبول تاسيس شده است و در تاريخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۱ براي انجام خريد و فروش طلا نام اين شرکت را به شرکت کشتيرانی، ماشين آلات صنعتي و صنايع معادن گرانبها تغيير داده می شود.
خانواده ضراب جدای از فعالیت در عرصه فولاد و صرافی در حوزه کشتی سازی نیز فعالند. کشتی سازی "رویال" در استانبول ترکیه متعلق به این خانواده است.

 

احد هريسچيان

حاج احد هریسچیان فرزند حاج عباسجزو تاجران به نام فرش تبریز است. قريب چهل و دو سال است که در زمينه توليد و صادرات فرش فعال است. او از بنيانگذاران فرش هريس است . وی همچنین براي سومين دوره متوالي نايب رييس اتحاديه صادرکنندگان فرش تبريز انتخاب شده است.

 

برادران بیوک

خیلی ها معتقدند اگر برادران بیوک همانند پدر و عمویشان با همدیگر همدل بودند، الآن به موفقیت هایی بیشتر از حال دست می یافتند. اما رسول بیوک  و پرویز بیوک راه خود را از هم جدا کنند. رسول مالک برند «آیدین» شد و پرویز برند «شونیز» را تاسیس کرد. پرویز بیوک در این باره می گوید: «بقا و توسعه مجموعه پدری که با توجه به توسعه و گسترش روزآفرین آن ایجاد دو شرکت مستقل را ضروری می ساخت از یک سو و همچنین وجود تفکرات مدیریتی و رفع موانع سلیقه ای در توسعه شرکت، من را بر آن داشت تا با تفکیک مجموعه تولیدی پدری – که در سال ۱۳۲۴ از سوی پدر و عمویمان تاسیس شد – به دو واحد در سال ۸۸، شرایط را برای مدیریت خود و برادرم به صورت دو مدیریت مستقل (به جای دو مدیریت همزمان) فراهم سازم تا با اتخاذ این راهکار، زمینه رشد واحد تولیدی ام بیش از گذشته امکانپذیر گردد.»
    

***

محسن صدقي نسب مدير عامل شركت اطلس پود، محبوبيان مدير عامل شركت صنايع شيشه آذرسهند، باقري مدير عامل شركت دونار خزر را نیز می شود به این لیست اضافه کرد.

علی بازدید : 28 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

شهریارنیوز : با امضای تفاهم‌نامه اولیه‌ای در تبریز، ساخت پروژه ملی آزادراه تبریز- بازرگان به شرکت چینی سیتیک (citic ) سپرده شد.

این تفاهم‌نامه اولیه را استانداران آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از یک طرف و نماینده شرکت هولدینگ سیتیک از طرف دیگر امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه استانداران آذربایجان شرقی و غربی عزم جدی خود را برای احداث پروژه آزادراه تبریز- بازرگان اظهار داشته و نسبت به پشتیبانی از اجرای این پروژه توسط شرکت سیتیک اعلام آمادگی کردند.

شرکت سیتیک هم تمایل کامل خود را برای ساخت و تامین منابع مالی پروژه بر اساس EPCF (مهندسی خرید، احداث و سرمایه‌گذاری) اعلام کرد.

همچنین طرفین این تفاهم‌نامه موافقت کردند تمام مراحل لازم برای همکاری از قبیل اخذ مجوزهای لازم و تامین فاینانس پروژه را پیگیری نمایند.

بر اساس این تفاهم‌نامه اولیه همچنین مقرر شد یادداشت تفاهم همکاری بین طرف‌های ایرانی و چینی ظرف مدت 20 روز به امضا برسد.

شایان ذکر است شرکت هولدینگ سیتیک چین یکی از شرکت‌های بزرگ طراحی، اجرا و مدیریت در ساخت و سازهای شهری منطقه و جهان است که بخش مهمی از خطوط مترو و ده‌ها پروژه عمرانی بزرگ تهران را طراحی و اجرا کرده است
علی بازدید : 19 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)

به گزارش تبریز بیدار،  صادق نجفی در بازدید از وضعیت مجموعه تاریخی مقبرةالشعرا با اعلام این خبر اظهار داشت: با واگذاری مجموعه فرهنگی، ادبی و تاریخی مقبرة‌الشعراء به شهرداری، روند بهسازی، مناسب‌سازی و زیباسازی این مجموعه بی‌نظیر که در سال‌های اخیر به دلایلی متوقف شده و یا با کندی پیش می‌رفت توسط مدیریت شهری و به شکلی ضربتی و با اولویت تداوم خواهد یافت و شخصا دستورات لازم در خصوص آغاز سریع مراحل مطالعه و اجرای طرح بهسازی و ساماندهی را به شهرداری منطقه یک صادر کرده‌ام.

 

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه برای تسریع در روند احیاء و بازسازی مقبرة‌الشعراء اعتبارات ویژه و قابل توجهی از سوی شهرداری تبریز تخصیص خواهد یافت گفت: تمام تلاش مدیریت شهری تبریز بر این خواهد بود که این پروژه بزرگ و مهم فرهنگی و تاریخی را که به یکی از دغدغه‌ها و مطالبات جدی شهروندان تبریزی تبدیل شده است در مدت زمان یک سال بازسازی و جهت استفاده عموم شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی آماده‌سازی کند.

 

وی در ادامه افزود: مدیریت شهری تبریز به نیابت از شهروندان و خواست و مطالبه مردم، مشارکت مستقیم در تعیین تکلیف طرح ساماندهی و بهسازی مقبرة‌الشعراء را وظیفه خود دانسته و به دنبال آن است تا ادای دینی به جامعه فرهنگی، ادبی، هنری و بالاتر از آن توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهری کند.

 

نجفی در ادامه از مقبرة‌الشعرای تبریز به عنوان یکی از گنجینه‌های بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی و میراثی تبریز و ایران اسلامی یاد و تصریح کرد: مقبرة‌الشعراء با وجود مدفن و آرامگاه بیش از ۴۰۰ شاعر، ادیب، عارف و هنرمند نامی و مشهور ایران و آذربایجان همچون استاد محمدحسین شهریار، همام تبریزی، قطران تبریزی، ثقه الاسلام، اسدی طوسی، خاقانی شروانی، ظهیر فاریابی، مجیر بیلقانی، میرزا طاهر خوشنویس و صدها عارف و ادیب نامی، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار تاریخی کشور به شمار می‌رود که متأسفانه در اثر برخی بی‌توجهی‌ها و بی‌تدبیری‌ها در شرایط اسفباری قرار گرفته که خوشبختانه شهرداری با تحویل گرفتن آن به دنبال احیا، بهسازی و بازسازی این مجموعه و تبدیل کردن مقبرة‌الشعراء به مجموعه ای آبرومند ، چیزی در حد حافظیه شیراز و حتی فراتر از آن است تا از این طریق علاوه بر حفظ و احیای این میراث گرانبها و غنی که نمونه آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد، اقدام به افزایش و تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهری تبریز کند.

 

وی از آغاز مراحل عمرانی، اجرایی، بهسازی و زیباسازی مقبرة‌الشعراء توسط شهرداری تبریز خبر داد و ابراز امیدواری کرد این پروژه در مدت یک سال به بهره‌برداری کامل برسد.

علی بازدید : 279 یکشنبه 13 بهمن 1392 نظرات (0)
خوشبختانه طی یکسال گذشته سرمایه گذاران مختلفی اقدام به احداث چندین هتل آپارتمان در تبریز نموده اند تا بدین نحو کمبود هتل در تبریز جبران شود که از جمله آنها میتوان به چندین هتل آپارتمان در الهیه و باغمیشه   و میدان ساعت و آبرسان و پاستور جدید و منجم اشاره کرد که به نحوی به اسکان مسافران کمک کرده اند

در این راستا هتل سه ستاره جدید در ضلع جنوبی مقبره الشعرا نیز در مراحل نهایی احداث میباشد که توسط مهندس امانی و با نام هتل استقبال در دست ساخت میباشد 

این هتل در ده طبقه احداث میشود که تا تابستان 93 افتتاح خواهد شد 


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 223
  • بازدید کلی : 4,995